۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۰۳

عطاردی خبر داد:

انجام 12 هزار بازرسی نوروزی از واحدهای صنفی خراسان شمالی

 انجام 12 هزار بازرسی نوروزی از واحدهای صنفی خراسان شمالی

بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: از آغاز طرح نظارت نوروزی بیش از 12 هزار بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی خراسان شمالی انجام شد.

حبیب الله عطاردی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طرح نوروزی نظارت ویژه بر اماکن عرضه محصولات مختلف توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از ابتدای اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا 25 فروردین ماه سال 92 ادامه خواهد داشت، افزود: تا پایان روز چهارم فروردین ماه سال جاری، در مجموع 12 هزار و 825 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی و اماکن عمومی توسط بازرسان این سازمان صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در بازرسی‌های به عمل آمده دو هزار و 150 مورد تخلف کشف شده و در این راستا نیز هزار و 373 فقره پرونده تشکیل و برای پیگیری و صدور رای به مراجع ذی صلاح ارجاع شده است.

عطاردی ارزش ریالی تخلفات مکشوفه را یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: کشف و برخورد با متخلفان واحدهای صنفی و اماکن عمومی در ایام تعطیلات نوروزی بدون همکاری مستمر مردم امکان پذیر نیست.

وی میزان شکایت مردمی در این مدت را از طریق سامانه 124 ستاد بازرسی و نظارت استان 813 مورد بیان کرد و افزود: تمامی شکایات مردمی در کوتاه‌ترین زمان ممکن بازرسی و بررسی شده است. به گفته این مسئول علاوه بر این در مدت اجرای طرح نوروزی تاکنون 201 مورد نیز گشت مشترک با حضور بازرسان ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و ... انجام شده است.

وی با یادآوری فعالیت بیش از 220 ناظر افتخاری معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در سطح بازار، اظهار داشت: ناظران افتخاری سازمان نیز در این مدت بر فعالیت های بازار به صورت نامحسوس نظارت کرده و تخلفات احتمالی را گزارش می دادند.

عطاردی در ادامه بیشترین تخلفات ثبت شده در بازرسی های صورت گرفته در طرح نوروزی سال جاری را به ترتیب در زمینه گران‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح نظارتی ویژه نوروز 92 در خراسان شمالی توسط 40 اکیپ دو نفره از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در شهرهاي مختلف این استان از اول اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا 25 فروردین ماه سال 92 نيز ادامه خواهد داشت.

در اين طرح بازرسان با هدف نظارت بر ارائه خدمات و عرضه كالاهاي اولويت دار در ايام پاياني سال و تعطيلات نوروزي، از واحدهاي صنفي، غيرصنفي، خرده فروشي، عمده فروشي، بنك داران، توليدي ها و واحدهاي توزيعي سراسر استان بازرسي كرده و با تخلفات احتمالي برخورد قانوني مي كنند.

بازرسان اين طرح علاوه بر انجام گشت هاي جداگانه و بازرسي در سطح شهر، با دستگاه هاي ديگر نيز به صورت مشترك گشت هايي را انجام خواهند داد. همچنین در این ایام علاوه بر اكيپ هاي دو نفره بازرسان رسمي، 220 بازرس افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نيز به شکل نامحسوس بازار را کنترل می‌کنند.

علاوه بر این سامانه 124 ستاد بازرسی و نظارت استان نیز از ساعت هفت صبح تا 10 شب آماده دریافت گزارشات مردمي است و شهروندان مي توانند شكایات خود را در زمینه گرانفروشی، كم فروشی، احتكار و سایر تخلفات اقتصادی به شماره تلفن 124 گزارش دهند تا بازرسان این سازمان به آن رسیدگی کنند.

کد خبر 2022794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha